Stressitön lomanaloitus?

Ollaan tässä jo pidemmän aika haaveiltu lomareissusta jonnekin lämpimään ja sitten tämän mun toisen kesälomaviikon lähestyessä päätettiin ottaa äkkilähdöt Espanjaan, kun helpompaa se on ehkä päästää irti arjesta muualla kuin kotosalla. Kriteereinä paikalle oli viihtyisä hotelli ja mutkattomasti sujuvat lennot matkoineen hotellille.

Matka alkoikin jo myöhään torstai-iltana, kun yhteinen ystävämme tuli hakemaan meitä kentälle (kiitos vielä kerran H!). Matka Helsinki-Vantaalle sujuikin mutkitta ja olimme hyvissä ajoin perillä. Lennolle chekkaukset sekä bag dropit ja eikun tax freehen naamarasvaostoksille! 😀

Lopulta oli aika nousta päivän ensimmäiseen koneeseen kohteena Amsterdam ja Schipolin kenttä, jossa meillä oli 55 minuutin vaihto Malagan koneeseen. Taisimme viivästyä viitisen minuuttia alkuperäisestä lähtöajasta mutta saimme matkalla kurottua senkin kiinni. Schipolissa kerettiin hyvin siirtymään gatelta toiselle ja eikun uuteen koneeseen. Nukuimme oikeastaan molemmat lennot edellisen yön aikaisen lähdön sekä nukkumattomuuden vuoksi, joten pian olimmekin jo perillä aurinkoisessa Malagassa.

Sitten koneesta ulos ja laukkuja hakemaan. Lopulta se meidänkin hihna käynnistyi ja laukkuja alkoi tupsahtelemaan esille. Tai ainakin kaikkien muiden paitsi meidän ja noin kymmenen muun. Odoteltiin niin pitkään että hihnakin ehti jo pysähtymään ja laukkuja ei näkynyt eikä kuulunut. Sitten KLM:n pisteelle selvittämään laukkujemme kohtaloa.
Virkailija kertoi, että laukkumme olivat jääneet Amsterdamissa matkasta ja majailivat siellä edelleen. Pienen selvityksen jälkeen sovimme että laukut toimitetaan lauantaina klo 14-16 välillä hotellillemme. No eipä siinä auttanut kun lähteä hotellillemme checkkaamaan sisään ja sen jälkeen sitten vaateostoksille kun ainoat mukana olevat vaatteet olivat ne aamulla päällepuetut.
Taksitolppa löytyi heti kentän ulkopuolelta ja olimme katsoneet kartasta jo aiemmin hotellimme sijainnin sekä myös sen, kuinka kauan taksilla suurin piirtein kestäisi matkan taittamiseen. Ajateltiin ettei ihmeemmin lannistuta laukkujen takia, vaan mennään samalla innolla ettiin taksia ja ajetaan hotellille. No, matkan piti kestää noin 15min, mutta huomattiin jossain kohtaa että taksikuski ajaa reitiltä reippaasti ohi ja google antaa uudelle reitille toiset 15min.. kierreltiin sitten ilmeisesti katselemassa jotakin maisemia ja juteltiin että yritetään ottaa niistäkin kaikki sit irti kun oltiin jo hoksattu että taksikin tulee maksaan puolet enemmän kun piti.
Lopulta päästiin hotellille taksikuskin selittäessä vuolaasti espanjaksi (varmaan) sitä miksi ajoi minne ajoi. Checkattiin hotelliin sisään ja saatiin kiva huone, ei ehkä juuri sellainen kun odotettiin mutta ulkoallas, ravintola ja maisemat on kyllä kohdallaan 🙂 Sitten pitikin jo lähteä vaateostoksille eli uutta taksia kehiin ja kohti El Corte Inglesiä.

Onneksi tämä taksikuski löysi perille ja päästiin kaupoille. Tarkoituksena oli ostaa uikkarit, hammasharjat ja alusvaatteet ja dödöä että selvitään huomiseen. Kaikki muu muistettiin paitsi dödö ja ruokakaupasta löydettiin myös ruokaosasto jonne yhtäkkiä tulikin kova kiire kun huomattiin edellisestä kiinteästä ateriasta olevan jo yli 6 tuntia.

Uikkareita ja kassillista ruokaa rikkaampina lähdettiin takaisin kohti hotellia. Sitten äkkiä muutamaksi tunniksi altaalle ja ruokaa ääntä kohti. Vaikka päivällä suurin osa suunnitelmistamme
oli mennyt mönkään, ja hetkittäin homma tuntunut kaikkea muuta kun rentouttavalle loman aloitukselle niin tässä kohtaa iltaa osaa jo päivän kommelluksille nauraa.

Päätettiin kuitenkin yhteistuumin jäädä hotellihuoneeseen illaksi, kun edelleen vaihtoehtoina oli pukea ne samat koko matkan ajan päällä olleet, hionneet vaatteet tai jäädä hotellin puhtaisiin lakanoihin lepäämään niin valinta ei tässä väsymystilassa ollut vaikea.

Huomenna sitten toivottavasti paremmalla onnella!